Lad os indse det, Det er ’in’ at træne. Måske vi ikke altid har let ved at bevæge os ned i det lokale fitnesscenter, men uanset hvad, så er det en skøn følelse, når vi har overstået vores træning og kan forlade fitnesscenteret med god samvittighed – enten alene eller sammen med vores makker.

Her er fem gode grunde til at træne og holde fast i træningen.

Vi taber os og bliver sundere

Mange starter deres træning med et mål om at tabe sig og blive et sundere selv. Både for eget helbreds skyld og for personer i deres omgangskreds.

Når man træner, bygger man mere muskelmasse, og det er med til at øge den daglige forbrænding af kalorier. Dertil er der mange der kombinerer styrketræning med cardio, så man både får en større daglig forbrænding og kommer af med endnu flere kalorier i sit intensive arbejde i motionscentret.

Bedre holdning, sundere knogler

Mange træner for at tabe sig, da det er det synlige resultat, man ser først, Men faktisk har styrketræning også stor betydning for at bevare sunde knogler og forebygge mod knogleskørhed senere hen i livet. Knoglens densitet bliver bedre, hvormed man altså kan styrke den og forebygge senere problematikker. 

Øget veltilpashed

Når man træner, sker der ikke kun ting fysiologisk. Ens humør, sexlyst, energiniveau og meget mere kan opleve et betydeligt boost, som betyder, man får det bedre med sig selv og et bedre liv i det hele taget.  Mange finder pludselig ud af, de har energi til at tage på weekendturen, de har drømt om, at det ikke er umuligt at komme op klokken 6 om morgenen, og at det kunne lade sig gøre at gennemføre et maraton! Den slags sejr giver lyst til livet!

Det er et frirum

Når vi træner, kan det pludselig få helt terapeutisk funktion. Vi bombarderes dagligt med indtryk, e-mails, sociale medier, ansvar, beslutninger og meget mere. I træningscentret kan man dog slå alt det på pause og bare bruge kroppen og banke sin energi ud af systemet. Det frirum kan gøre godt i en stresset hverdag.

Det er fleksibelt

Træning i et motionscenter er fleksibelt, da mn kan komme stort set hele døgnet. Mn kan ligeledes få sig en personlig træner, der hjælper med at tilrettelægge en god kombination af træning hjemme, i naturen og i fitnesscenteret. Dertil kan man selvfølgelig også få fleksible kostplaner, der tager hensyn til planlægning af ugens aktiviteter og meget mere. Alt sammen så det bliver så let som muligt at passe sin træning og høste mest muligt udbytte.